Hva gjorde du i dag 2017.

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Lurz »

Posta Toxofil nr1 -17 :D

Dere får som vanlig gi tilbakemelding om bladet er fillete eller dere ikke har fått det i løpet av uka......
(Og det er veldig fint om noen begynner å tenke på å lage stoff til høstnummeret. Smått og stort som skjer i løpet av sommeren. Og om noen har ideer til noe som kan bli en hovedsak så ta kontakt! :shock: )
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Det er bra jobba, Lurz :-)
Ja, jeg er litt i farta om dagen, grovformet noen hornspisser i dag. Bilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Var en tur og plukket ramsløk i kveld. Måtte sjekke om det var alm som sto til høyre for den barlinda jeg tok bilde av tidligere og det var det. Skal se om jeg kan finne noen mindre som kan tas etter hvert. Kom hjem med litt lønn og hassel. Slenger med et par bilder av en fin busk også:-)
Bilde

Bilde

Bilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
HEO
Master bowyer
Innlegg: 625
Registrert: 28 feb 2012, 19:09
Bosted: Sande
Sted: Sande i Vestfold

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av HEO »

Pent!.....pilspissene også :D !
"For veik, for veik er kongens bue."
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av GreenMan »

Har støpt noen NL-tinnmerkerBilde
Takk til Lars J for form.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Gooseman
Mester
Innlegg: 155
Registrert: 15 feb 2017, 15:46
Bosted: Sandane

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Gooseman »

Da hadde jeg rett da Jæger ;) (alm altså) Fin busk også!

Kult merke forresten :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Kult, GreenMan. Er det dårlig fokus eller er det vrient å støpe? NL-logoen er knallfin men mye detaljer å få med på et så lite merke. Du er ivrig og god, tommel opp :-)

Ellers, takk HEO og Gooseman. Nå begynner jeg sakte men sikkert å lære meg å kjenne gode buetreslag i skauen. Skulle gjerne satt sagtennene i den barlinda. Tror den kan ha noen brukbare staver i seg.
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av GreenMan »

Jæger skrev:Kult, GreenMan. Er det dårlig fokus eller er det vrient å støpe? NL-logoen er knallfin men mye detaljer å få med på et så lite merke. Du er ivrig og god, tommel opp :-).
Ivrigheta får vi skylde på Lars ;) er nok litt uskarpt (iphone), men er ikke lett å få frem alle detaljene. Har ferdiglagd 16 stykk, så hvis noen vil ha så er det bare å si fra - koster vel en 25kr per stykk
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Så langt i dag har jeg drukket kaffi og bestilt merke av GreenMan.
Nå står en tur til Tingvatn på planen :-)
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Vel hjemme, mange gode innrykk og en stor opplevelse rikere. Det ble handlet mest, byttet litt og gitt bort noe. For en som aldri har satt sine bein i ei smie var det sabla gøy å få prøve seg med esse, ambolt, hammer og en bit jern. En knallfin dag.

BildeBildeBilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Ivar Nordmann
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 21 mai 2017, 21:33
Bosted: Oslo

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Ivar Nordmann »

Kva gjorde eg i dag?

Det skal eg seia deg. Eg har tenkt litt på kva ein god pil- og bogeskyttar må vita. Pil og boge er eit sju tusen år gammalt verkty. Steinalderen var ei tøff tid for mange og einkvar, og pil og boge kunne hjelp folk med å skaffe middag. Men bogen har ikkje gått av moten. Også i dag er pil og boge viktig.

Etter mange år som pil- og bogeskyttar, har eg lært mykje nyttig. Her er dei tre viktigaste tipsa mine:

1) Pass på å ha pilene dine i eit etui. Viss ikkje kan dei havna på avvege.
2) For betre presisjon: Lukk eitt auge når du siktar.

3) Og sist, MEN IKKJE MINST:

!OBS! SIKT ALDRI PÅ NOKON MED BOGEN
olethearcher
Mester
Innlegg: 375
Registrert: 25 feb 2015, 17:38
Bosted: Arendal

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av olethearcher »

Velkommen på formumet :) Bare en liten kommentar til det du skrev.
2) For betre presisjon: Lukk eitt auge når du siktar.
Så lenge man ikke har problemer med at man har vensteøyet dominant og skyter høyrehendt eller motsatt, så anbefaler nok de fleste å skyte med begge øynene åpne. Med tanke på dybdesyn (bedømmelse av avstand), synsfelt og avslapping i øyemuskulatur.
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Lurz »

Ahh! Da forstår jeg hvorfor alt alltid går galt! - Høyreskytter med dominant venstreøye her, skal ikke gjøre det lett for seg sjøl! :D Men seriøst så har jeg fått en stadig større mistanke om at det kan ligge et problem der.

Nå har jeg aldri prøvd alvorlig på å skyte "gap", men å lukke det ene øyet kan kanskje ha noe for seg der? Om en skyter instinktivt tror jeg vel Ole har rett i at det kan være en fordel med begge gluggene åpne. Selv for oss venstreøyde høyreskyttere :shock:
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Bowman »

GreenMan skrev:
Jæger skrev:Kult, GreenMan. Er det dårlig fokus eller er det vrient å støpe? NL-logoen er knallfin men mye detaljer å få med på et så lite merke. Du er ivrig og god, tommel opp :-).
Ivrigheta får vi skylde på Lars ;) er nok litt uskarpt (iphone), men er ikke lett å få frem alle detaljene. Har ferdiglagd 16 stykk, så hvis noen vil ha så er det bare å si fra - koster vel en 25kr per stykk
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kult. Jeg vil ha to stykker. :D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Hva gjorde du i dag 2017.

Legg inn av Jæger »

Flott merke ankommet og påsydd i dag. Mange takk for jobben du har lagt ned i merkene, GreenMan :-)Bilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Låst