Aktivitet på forumet.

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Aktivitet på forumet.

Legg inn av Bowman »

Halois. Selv om vi har kontakt på Facebook Glen så setter jeg pris på at du med dine nisjer om arkeologiske funn er tilbake og rapporterer. Har faktisk savnet det. :D
Vi har alle perioder hvor vi driver med noe annet.

:D
Sist redigert av Bowman den 01 nov 2015, 18:54, redigert 1 gang totalt.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Aktivitet på forumet.

Legg inn av Kviljo »

Næh! Så kult. Har to korger som ser identiske ut med den siste han lager i videoen. Da skal jeg sette litt mer pris på de... :)

...tenk om vi hadde en tilsvarende buemakervideo...
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Aktivitet på forumet.

Legg inn av MalaWolf »

Kviljo skrev:Næh! Så kult. Har to korger som ser identiske ut med den siste han lager i videoen. Da skal jeg sette litt mer pris på de... :)

...tenk om vi hadde en tilsvarende buemakervideo...
Tøffe kurver :)
Jeg likte avbarkingsmetoden hans. Må vel kunne brukes i barking av skudd til piler også tenker jeg. Også den høvelen han hadde i verkstedet for å tynne materialene med likte jeg. Lurer på om de er å få fatt i fremdeles?
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Aktivitet på forumet.

Legg inn av Kviljo »

Jeg tipper den høvelen er hjemmelagd. Burde ikke være veldig vanskelig å få til. Den så ganske effektiv ut. Skulle vært artig å prøve litt av dette. Ordentlig håndverk.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Aktivitet på forumet.

Legg inn av MalaWolf »

Kviljo skrev:
...tenk om vi hadde en tilsvarende buemakervideo...
Hehe ... da vil jeg ha en som kan kommentere likt som han som introduserer i kurvmakervideoen :D :lol:
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Aktivitet på forumet.

Legg inn av Bowman »

MalaWolf skrev:Heisann kjentfolk.

Jeg skal forsøke å legge meg i selen og legge ut litt arkeologisk stoff og annet snacks jeg snubler over på nettet. Selv setter jeg pris på alt tilbehøret til denne sporten, og hvordan folk rundt på kloden var kledd, levde, spiste, og møtte de samme utfordringene som vi møter. Det er flere måneder siden sist jeg slapp ei pil. Mista litt gløden her en stund. Men den gode gamle entusisastiske MalaWolf finnes nok her inne ett sted, må bare finne ham.

Det er MYE morsomme funn å bite seg merke i, og det er mange prosjekter som kan komme i kjølevannet av disse.

Feks han hærre drammennsern her - som jeg snubla over i dag. Litt flinkere til å flette enn det jeg er. Men sjekk den teknikken han har, og de teknikkene han bruker. Fuckings gennialt!

Kurvmaker Kristian Stensmyren, Gulskogen, Drammen demonstrerer :D (digger den dialekta - som jeg husker det fra min barndom på 70-tallet )
Skjønner hva du mener med dialekt. :lol: Folk som sier materialær nyter stor respekt hos meg. Dette er jo glimrende. Får litt filmavis stemning.
:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Skaukraft
Mester
Innlegg: 169
Registrert: 17 jun 2012, 22:15
Bosted: Eidsvoll
Sted: I snikkarboda.

Re: Aktivitet på forumet.

Legg inn av Skaukraft »

Herlig film og fantastisk utnyttelse av materialene.
Skulle gjerne hatt et norsk forum som tok for seg alt av gamle håndverk og skikker, noe ala PaleoPlanet, men på norsk.
Kanskje et underforum til bueforumet?
Våpni sine
skal mann på vollen
ikkje gange eit fet ifrå.
Uvisst er å vita
når på vegom ute
det spyrjast kann etter spjot.
Svar