... mye løst og lite fast ...

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Bowman »

Vi får prøve å klemme det på plass en helg som ikke kolliderer med Kvennin. Er det arrangementet på samme helg hvert år?
Jeg har lenge gått og tenkt på muligheten for et lengdeskytingstreff i september. Har lyst til å kombinere det med en "York round" som er en utrolig krevende langholdsøvelse. Det kan vi snakke mer om Are. Du er herved med i prosjektgruppa. Kragerø er ikke langt unna. ;-)
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av nidrinr »

Bra plan! Kommer datoer og slikt på plass tidlig setter jeg det opp på kalendern før Anneli rekker å okkupere den helga :)
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Are »

Nesten som FB her. Blir lagt til i grupper før man vet ordet av det. Men pytt. Jeg er med. York round har jeg savnet i mange år. American round kan østfoldingene ta seg av :-)

Kvennin pleier nå å være nest siste helga i september.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Kviljo »

Et gledelig tiltak, Bowman! Ja til flere lengdeskytingsarrangementer i sør :D
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Bowman »

Tror det er litt lettere å få til sånt her nede da vi er i rimelig avstand til mange. Baglerene trenger et fast årlig arrangement. Vi trenger et ekstra treff m.h.t lengdeskytingen pr år, og september er fint. Da begynner det å bli en fin kalender for langbuelaget.

InneNM i Mars,

3 middelalderfestivaler og tribus sagitarus i mai og juni

American round i slutten av juni

uteNM i august

Lengdeskytingsstevne + (york round?) i september

Buemakerseminar i oktober.

:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Bowman »

Are skrev:Nesten som FB her. Blir lagt til i grupper før man vet ordet av det. Men pytt. Jeg er med. York round har jeg savnet i mange år. American round kan østfoldingene ta seg av :-)

Kvennin pleier nå å være nest siste helga i september.
York round er spennende og kan passe med et lengdeskytingsstevne. Det er jo lengdeskyting det og. Skyte på blink på 91, 73 og 55 meter er definitivt lengdeskyting. Har rålyst til å teste det ut med tung 1800 talls langbue.
122 cm blink.

Hvis Kvennin er på den tiden så foreslår jeg første helga i september som et alternativ. Det blir Jan Robert, Eivind og jeg fra Baglerene som trekker lasset her. Are er med som konsulent. Det ligger et år fremover i tid, men tiden går fort. Jeg tenker meg et uformelt stevne hvor man kler seg slik man vil, men et historisk antrekk er alltid hyggelig. Vi må hente Nilstor på Torp. Det går også an å knytte det opp til både lørdag og søndag, hvor vi skyter york round på lørdag, dekker langbord på kvelden med mat og drikke og skyter lengde på søndag. Vi har jo noen telt vi kan sette opp. En smidig bonde kan bestikkes med en flaske med et eller annet. Jeg bare tenker...... :D

:D
Sist redigert av Bowman den 10 aug 2015, 19:45, redigert 1 gang totalt.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Bowman »

HEO skrev::D Det hadde vært interessant, for min del(som aldri har vært med på noe av moroa :mrgreen: )
Siden du bor i Sande så har du jo mulighet til å henge litt med oss på onsdager. Vi skyter i Tønsberg idrettshall hver onsdag fra 20 00 og utover kvelden.
Jeg kommer ikke før etter NM da jeg er opptatt med oppgaveskriving.


:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
HEO
Master bowyer
Innlegg: 625
Registrert: 28 feb 2012, 19:09
Bosted: Sande
Sted: Sande i Vestfold

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av HEO »

Takk for det tilbudet. Det vil jeg gjerne. Må bare få lagt familiens timeplaner, ukeplaner, treningsplaner og kampoppsett for håndball og fotball først(kremt...min bedre halvdel som ordner det 8) ) og hvis det blir noe tid til overs, så får jeg disponere den. Onsdager ser faktisk lovende ut.
"For veik, for veik er kongens bue."
Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av dagsunde »

Dette liker vi!
--
Dag.

Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Vibeke »

Bowman skrev:
Are skrev:Nesten som FB her. Blir lagt til i grupper før man vet ordet av det. Men pytt. Jeg er med. York round har jeg savnet i mange år. American round kan østfoldingene ta seg av :-)

Kvennin pleier nå å være nest siste helga i september.
York round er spennende og kan passe med et lengdeskytingsstevne. Det er jo lengdeskyting det og. Skyte på blink på 91, 73 og 55 meter er definitivt lengdeskyting. Har rålyst til å teste det ut med tung 1800 talls langbue.
122 cm blink.

Hvis Kvennin er på den tiden så foreslår jeg første helga i september som et alternativ. Det blir Jan Robert, Eivind og jeg fra Baglerene som trekker lasset her. Are er med som konsulent. Det ligger et år fremover i tid, men tiden går fort. Jeg tenker meg et uformelt stevne hvor man kler seg slik man vil, men et historisk antrekk er alltid hyggelig. Vi må hente Nilstor på Torp. Det går også an å knytte det opp til både lørdag og søndag, hvor vi skyter york round på lørdag, dekker langbord på kvelden med mat og drikke og skyter lengde på søndag. Vi har jo noen telt vi kan sette opp. En smidig bonde kan bestikkes med en flaske med et eller annet. Jeg bare tenker...... :D

:D
Bare for å være enda litt vanskeligere i forhold til september, så pleier det å være vikingmarked på Lillestrøm første helga i september. Mener det er ett til den samme helgen også....
Kan første helga i september også bli litt tett på NM... I år f.eks. hadde det blitt to uker mellom NM og dette...
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Bowman »

Vikingmarked har lite å stille opp med i forhold til York round selv om det var plenty med vikinger i York :P . Andre helga er sikkert helt ok men da kommer jo det tett på Kvennin. Man kan jo ikke få med seg alt. Men et lengdeskytingsarr, for vi som setter bueskytingen først hadde vel vært trivelig.
American round kommer jo tett på Borre/Midgard også.

:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Ingis »

Unskyld at jeg er så uvitene, men hva er Kvennin?
"Back to nature!"
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Are »

Kvennin startet for 15 (tror jeg) år siden som et blankvåpentreff, for deltakerne uten publikum. Arrangeres på Kværner gård (gammelt :Kvennin) i Ullensaker. Arrangørene er deltakere i boden vår.
Nå er Kvennin et blankvåpentreff, et mikromarked, og et veldig sosialt arrangement. Du finner det ved å google kvennin 2015
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av Are »

...og de har et jorde som man fint kan skyte langt på :-)
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: ... mye løst og lite fast ...

Legg inn av nidrinr »

Den siste kommentaren der gjorde at jeg fort ble interessert i når dette er :)
Svar