Her er jeg tråden

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
nilstor
Mester
Innlegg: 554
Registrert: 09 jan 2006, 09:53
Sted: Levanger, Norway

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av nilstor »

Det ender aldri, det begynner, og så fortsetter og fortsetter det ...

Velkommen!
"And he was clad in cote and hood of greene.
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
Skaukraft
Mester
Innlegg: 169
Registrert: 17 jun 2012, 22:15
Bosted: Eidsvoll
Sted: I snikkarboda.

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Skaukraft »

Har en mistanke om det ja. Egentlig er dette bare en naturlig utvikling av en bred interesse for natur og håndverk, men er svanger med flere prosjekter så det er ikke sikkert det skjer mye veldig fort.
Men har lest overraskende mye om tennar (eller "tæna" som det heter i min barndoms dal) furu de siste ukene.
Våpni sine
skal mann på vollen
ikkje gange eit fet ifrå.
Uvisst er å vita
når på vegom ute
det spyrjast kann etter spjot.
Barbro
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 23 jun 2012, 09:29
Bosted: Haugesund

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Barbro »

Hei hei alle sammen :)

En presentasjon er vel på sin plass;
Barbro heter jeg, og er 36 år på strømpelesten. Jeg er enke og har to jenter på 5 og 7 år, og bor i Haugesund, men er opprinnelig nordlending.
Jeg havnet egentlig litt tilfeldig borti bueskyting for en måned siden, vi skulle ha "olympiske leker" med jobben, og jeg syntes bueskyting hørtes spennende ut, så det ble valget mitt.
Noen av oss fra Haugesund fikk ordnet oss en liten innføring med den lokale bueskytterklubben en kveld, og halvannen uke senere var det konkurranse.
Vi var 40 damer som konkurrerte, og jeg er ganske stolt (og veldig irritert) over å ende opp med en 4. plass :D :?
Det gav jo selvsagt mersmak, så jeg kjøpte meg en recurve nybegynnerpakke med skytematte og har skutt litt i hagen i en uke nå, og storkoser meg.
Jentene har også fått seg hver sin barnebue (en langbue og en compound), og de synes det er nesten like kjekt som mammen 8)

Det kommer nok sikkert en del spørsmål fra denne kanten etter hvert :mrgreen:
Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av dagsunde »

Velkommen skal du være!!!

(Særlig fordi du i tillegg tar med deg rekrutter :lol: )

--
Dag.
--
Dag.

Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Barbro
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 23 jun 2012, 09:29
Bosted: Haugesund

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Barbro »

Takk for det Dag :)

Minstknetta må nok få litt muskler først har jeg funnet ut, hun slekter slett ikke på verken moren eller søsteren når det gjelder styrke :p
Brukeravatar
Allan
Master bowyer
Innlegg: 1601
Registrert: 09 jul 2012, 20:28
Bosted: Hadeland

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Allan »

Hei og hå.. Allan Bjerke Andersson heter jeg, er Hadelending og bor på småbruk på Brandbu med kjerring, tre små døtre (4-1 1/2 år), bikkje, katt og i det hele...Jeg er født i '82, utdanna faglærer i formgivning, kunst og handverk og jobber som kunst og handverkslærer på den lokale ungdomsskolen.
For uten at jeg har sprengt fritida mi med diverse tullball som garasjemetalband, folkevalgtverv, masterstudie i spes.ped. og har gamle hus og ungeflokk, har jeg en sterk trang til å jobbe med noe skapende i alle materialer jeg kan tenke meg..og så er jeg (etter det jeg er fortalt) født minst 800 år for seint og har en dragning mot middelalderen av de helt store.
( akkurat dét deler jeg med sjefen i huset, så når vi blir gift til års, så blir det med middelalder- theme :D ).
Jeg kommer altså til bueskytinga dels ad den vegen som er knytta til middelalderfetisjen min, for nå føler jeg det er på høg tid jeg begynner å "leve ut" denne interessen. Begynner å bli vanskelig å holde tilbake. Og akkurat bueskyting av den grunn at jeg har prøvd meg litt på bygging av det før, for snart ti år sida(men da skulle jeg absolutt bygge armbrøst av en eller merkelig grunn..) og fordi jeg har drive ganske aktivt med skyting (alt som trenger krutt snart) så det er en " vandt" syssel for meg, og bue er best for folk som misliker moderne ting...noen konservative meiner at alt var bedre i 1950, jeg synes alt var bedre i 1250...eller noe sånt 8)
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."

"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
maarit
Nybegynner
Innlegg: 3
Registrert: 20 feb 2013, 12:28
Bosted: Oslo

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av maarit »

hei. jeg er maarit. 25 år gammel. jeg er en finsk-tysk jente, men bor i Oslo nå. jeg har aldri bygd en by, men jeg underviser bueskyting og så tenkte jeg at det kunne være interessant å lære noe om buebyggning..vi vil se om det funker :)
Sist redigert av maarit den 27 feb 2013, 13:01, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av dagsunde »

Velkommen til forumet, Maarit!
Har du bil, Kan du treffe mage av oss på NM i Moss nå til helgen; 2. Mars. Se under tråden "treff og samlinger"

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
--
Dag.

Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Brukeravatar
Jedi Jordal
Bueskytter
Innlegg: 82
Registrert: 03 aug 2012, 17:24
Bosted: Oslo
Sted: Oslo

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Jedi Jordal »

Har vært her inne ca ett halvt år nå så kanskje på tide å presentere seg? :p

Hei :-)
Jeg heter Magnus Rolstad Jordal født i 1989 og kommer opprinnelig fra Oslo.
Flyttet til Kristiansand i 2008 for å studere og etter litt frem og tilbake endte jeg opp på bachelor studiet i IT hvor jeg nå går på siste året.

Fikk vekket innterresen for bueskyting fra barndommen da vi hadde bueskyting konkurranse som en del av The Viking Games 2011 vi hadde for en venn av meg som skulle gifte seg.
Fikk etterhvert snusen i at det var en bueskyting klubb i Kristiansand. Dro dit på trening og begynte å skyte ned recurve bue.
Men hadde veldig lyst til å prøve en langbue og fikk låne en fra en i klubben. Fra første skudd var jeg kort og godt forelsket :p
Ha en fantastisk Nydam langbue laget av Kviljo og fikk ifjor drømmen om en barlind bue realisert da en i klubben hadde en til salgs:-D

Utenom bueskyting har jeg alt for mange interresser :p
Bla sykling, langrenn, tegning(ett effektivt middel mot kjedelige skoletimer), star wars (på de godes altså jedienes side) og alt mulig skarpt laget av stål. Har 3 katanaer, 1 vikingsverd, 2 middelaldersverd, 1 romersk gladius og 1 viking seax hjemme på min lille hybel på 17kvm :-D
Skal forresten igang med å bygge mine første buer sammen med en venn når bare emnene blir tørre nok :-)
Må forresten bare si at jeg stortrives som bueskytter og her på forumet :-D
Viking Jedi Jordal over og ut :p
Archers ignite!
Alv
Bueskytter
Innlegg: 69
Registrert: 21 jan 2013, 20:54
Bosted: Bergen

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Alv »

Alv, 33år, Bergen. Singel, en sønn. Uføretrygdet, bipolar 1, så bue og piler osv. blir bare enda et av mange kreative eksperimenter, men det er noe som fletter seg inn i mange interesser.
Sist redigert av Alv den 01 apr 2013, 15:34, redigert 1 gang totalt.
"It had begun with a leaf caught in the wind, and it became a tree; and the tree grew, sending out innumerable branches, and thrusting out the most fantastic roots."
Tolkien, 'Leaf by Niggle'
Brukeravatar
Tuva
Bueskytter
Innlegg: 36
Registrert: 11 mar 2013, 15:25
Bosted: Oslo

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Tuva »

Hei :) Jeg heter Tuva og er født i 1984 som eldste datter av Lurz. Jeg er gift og bor i Oslo. Av utdannelse er jeg historiker. I masteroppgaven min sammenlignet jeg konflikter og løsningstategier i Norge og på Island på 1100-tallet. Jeg skyter med bue i bueskyttergruppa til sportsklubben Vidar. Utenom det fyller jeg tiden min med forskjellige fiber og tekstil hobbyer. Jeg strikker, spinner, brikkevever, lager snorer, broderer og syr.
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Bowman »

Hyggelig Tuva. Velkommen i klubben. Jeg kjenner Lurz. Han er en kunnskapsrik, flink og grepa kamerat og buemaker. :-)
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Are »

Velkommen skal du være Tuva. Du stilte opp i et flott historisk antrekk på inne-NM.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Allan
Master bowyer
Innlegg: 1601
Registrert: 09 jul 2012, 20:28
Bosted: Hadeland

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Allan »

Velkommen til forumet! Are har helt rett mht antrekket du stilte med i Moss, og så fint kogger, da!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."

"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
Brukeravatar
Aphetoros
Nybegynner
Innlegg: 21
Registrert: 07 nov 2010, 04:11
Bosted: Drobak

Re: Her er jeg tråden

Legg inn av Aphetoros »

Heter Erling, født i 1956 og bor i Follo.

Ble introdusert til historiske buer av en svensk venn for noen år siden, og interessen holder seg godt!
Føler jeg har funnet en perfekt "nerd hobby", i kryssningspunktet mellom håndtverk, historie, ferdighet og naturfag.
Er nok også litt tre-fetishist - blir småskjelven når jeg holder en furubit jeg har, datert til å være 8500 år gammel.

Jobber i bygg og anleggs bransjen, har utdannelse innen landbruk og bygningsteknikk.

Er med i Viken Langbuelag, men har dessverre alt for lite tid til å være med på aktiviteter.
Flytter i høst til hus med plass til bueverksted i kjelleren. Det kan bli bra.
Svar