Fraverende for lenge...

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
africanbows
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 05 feb 2012, 21:59
Bosted: trondheim

Fraverende for lenge...

Legg inn av africanbows »

Jaha... Så e det på tide å melde i fra at man fortsatt er i full vigør og travelt opptatt med en haug med bueprosjekter. Og siden sist,, som er leenge siden har det vært bygd 30 buer, en haug med piler og my ainna utstyr.. Dette med lamiat buer har tatt en del tid, med bestilling og salg til det store utland. Et av høyde punktene, bue laget i Norge skutt og felt en såkalt White tail i statene.
Ellers er det laget en god del krigsbuer i tresorter som Ask, Hassel, Osage og Einer. Værstingene ligger på 160 ibs.
Denne våren er planen å lage det jeg kaller troll buer. Bueemner med svært mye karakter.
Vel det får være nok så langt. Ikke sikker på om det her dette skal skrives, men sånn ble det..
Edgar.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Fraverende for lenge...

Legg inn av nidrinr »

Høres ut som mye du fint kan dele både bilder og ord om. Åssen er den 160 #'ern? -Vil gjerne se og høre mer om den
Brukeravatar
africanbows
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 05 feb 2012, 21:59
Bosted: trondheim

Re: Fraverende for lenge...

Legg inn av africanbows »

Det er en langbue (rundbue) i Norsk Ask. Høvlet ut fra ei grein fra et megatre i en park som høststormen tok i fjor. Skal se om jeg finner et brukbart bilde av den. Nå skal det også sies at jeg kun klarer å trekke den opp til 30", men i tiller på 32" målte jeg den til 160 pund. Da jeg selv trekker for blinkskyting opp til 28" med laminatbuer, er det å dra den opp til 30" mer enn nok for meg.
Edgar.
Brukeravatar
africanbows
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 05 feb 2012, 21:59
Bosted: trondheim

Re: Fraverende for lenge...

Legg inn av africanbows »

På oppfordring; Leita etter bilde av den 160#en, men faint itj no bilde av den akkurat no. Har ein her som Også e laga i Norsk Ask, men den er bare på 138 ibs/32". Brukbart det og :lol:
Ser at den kom litt ut av bildet ja. Den er 2,15 lang....
Vedlegg
1229913_811384735556545_1933847553_n[1].jpg
(74.93 kiB) Lastet ned 1995 ganger
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Fraverende for lenge...

Legg inn av nidrinr »

Sjå der ja! Har du varmebehandla buken?
Brukeravatar
africanbows
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 05 feb 2012, 21:59
Bosted: trondheim

Re: Fraverende for lenge...

Legg inn av africanbows »

Ja, men ikke så my som jeg har brukt før. Den her følger årringenen perfekt.
Svar