Et lite hjertesukk angående fyllstoff på forumet

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2374
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Et lite hjertesukk angående fyllstoff på forumet

Legg inn av Are »

Stort sett mener jeg folk her på forumet kommer med flotte innspill som inneholder informasjon, konstruktiv kritikk, spørsmål mm

Andre ganger virker det som folk heller skulle ønske at forumet var på Facebook og de savner en "like"-knapp. Når enkelte brukere poster sine arbeider til glede for andre fylles det mange ganger opp med hve jeg definerer som meningsløse "pent" , "vakkert" , "liker" , smilte s.l.

Det er selvsagt hyggelig for brukeren som får tilbakemeldingen, men for andre lesere blir det bare meningsløst fyllstoff. Jeg ønsker meg et forum med mindre fyllstoff.

Værsåsnill...
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Et lite hjertesukk angående fyllstoff på forumet

Legg inn av Christian »

#Liker :mrgreen:
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Et lite hjertesukk angående fyllstoff på forumet

Legg inn av Kviljo »

Du har et poeng. Jeg syntes for eksempel at forumet på primitive archer er vanskelig å bruke som informasjonskilde, fordi mesteparten av trådene der består av to eller flere sider med "liker"-postinger.

Samtidig skal man ikke kimse av den inspirasjonen man kan hente av å få tilbakemelding på det man har lagd. Det er også slik at jeg aldri hadde hatt bry til å legge ut noe her om det ikke var noen respons å få. En tommel opp er bedre enn ikke noe. Det gjelder ganske sikkert for de fleste.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Et lite hjertesukk angående fyllstoff på forumet

Legg inn av Hardwood »

Jeg synes dere har et poeng begge to. Vi kan jo oppfordre til at folk kommer med konkrete tilbakemeldinger, at de sier hva de liker ved buen og evt. hva de liker mindre og hvorfor. Eller at de spør om noe konkret som f.eks hva slags finish eller strengemateriell osv.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Et lite hjertesukk angående fyllstoff på forumet

Legg inn av nidrinr »

..Det er ikke så veldig vanskelig å hoppe over de små kommentarene med bekreftelser på godt arbeid.. Og, for å være ærlig syns jeg egentlig det er viktigere for noen av oss (og dette gjelder i aller høgeste grad meg sjøl), at vi heller legger ut mer av det vi pusler med.
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Re: Et lite hjertesukk angående fyllstoff på forumet

Legg inn av Oddbjørn »

Ja,ja,man kan finne mye å ergre seg over hvis man leter hardt nok.
Forandrer litt på posten, var måske litt krass. Oddbjørn.
Sist redigert av Oddbjørn den 13 mar 2014, 12:33, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Et lite hjertesukk angående fyllstoff på forumet

Legg inn av Bowman »

Jeg er litt enig med Oddbjørn. Alle liker vel bekreftelser. Det går vel an å legge inn litt "likes" på det som legges ut. Jeg prøver å gi hyggelige kommentarer på det som folk lager og det kan vel aldri bli feil. Men flere bør absolutt legge ut hva som jobbes med og det gjelder i høyeste grad u.t. Jeg glemmer å ta bilder under prosessen som fører frem til ei bue. Det handler vel om at jeg tenker at det ikke så spennende, men der tar jeg muligens feil. For meg har det også mye å gjøre med at jeg jobber litt i hytt og gevær. Legger man ut et bilde så forplikter det. Man må jo selvsagt dokumentere fortsettelsen og det kan bli lenge til neste gang. Ære være dere som legger ut byggalonger og viser prosessen. Lurz, Hardwood og Ivar er flinke til det. Jeg er enig i at kommentarfeltene på primitive archer er i overkant fylt opp med likes, men jeg har selv lagt ut buer på det forumet og synes absolutt at det er ålreit at jeg får hyggelige kommentarer på det. Det er jo litt "fesjå" da, ikke bare endeløse diskusjoner om kurver og rekurver, 10 sider med forskjellen på rekurve og defleks-refleks og formler og vekt og gram og ditt og datt. Jeg er selvsagt ikke imot fagstoff, men for meg er ei bue like mye en skulptur som et redskap. Da må det jo noen bilder med "likes", synes nå jeg. Noen ganger er det til og med nesten p............

:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1856
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Et lite hjertesukk angående fyllstoff på forumet

Legg inn av Lurz »

Njæhh...
Alt kan jo ovedrives. Syns det er hyggelig med tilbakemeldinger , litt trist å legge ut noe en har jobba med og svaret er .... tomhet.
Men det er jo ålreit om det blir sagt noe konstruktivt også.
Hvis jeg ser det er posta noe og det er en fem seks flott og liker så holder jeg kansje kjeft heller enn å si det en gang til, om jeg ikke syns jeg har noe å bidra med...
Om jeg ikke føler mg lat og ikke gidder å si noe. Da hender det jeg kan ha litt dårlig samvittihet for det også..... :?
"If it breaks you get to keep both parts"
Svar