Husdyr for bueinteresserte

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Re: Husdyr for bueinteresserte

Legg inn av Oddbjørn »

Fine gakk gakker :D
Brukeravatar
torkis
Mester
Innlegg: 315
Registrert: 26 mai 2010, 18:11
Bosted: Bergen

Re: Husdyr for bueinteresserte

Legg inn av torkis »

Jeg regner med at det er støvlene som er mor :?:
De ligner veldig på gakkene :D
Nybegynner
Livet er bue - og ørret på flue
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2374
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Husdyr for bueinteresserte

Legg inn av Are »

De er preget på mennesker så de følger oss samme hva vi har på oss.

Holder på å lage luftegård til dem nå. Beuker de materialene som er fine til det. Eikeplank ned mot jord og rettvokste ungtrær av ask som stolper. Føles litt som misbruk å bruke trær som kunne blitt buer til stolper, men pytt...
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Jacob97
Mester
Innlegg: 613
Registrert: 10 mar 2010, 21:42
Bosted: Stovner
Sted: Oslo

Re: Husdyr for bueinteresserte

Legg inn av Jacob97 »

Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2374
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Husdyr for bueinteresserte

Legg inn av Are »

Etter å ha hatt dem en stund kan jeg konkludere med at de er mer krevende enn høns. De søler masse med vann, men tåler ikke å leve i vått klima. Endte derfor med å ta vannet ut av huset deres og lar dem søle i naturen. Hvordan vi gjør det til vinteren vet vi ikke ennå.

De har vært noen sosiale nysgjerrigperer så lenge bare kona og jeg har vært hjemme. Med en gang andre kom til gårds ble det andre boller. Hvesing, jaging og biting har preget sommeren helt til vi gjerdet dem inne i et større lufteområde med en liten plaskedam. Slapp dem ut igjen i dag etter at siste gjest var dratt. Da var de igjen de rolige rakkerne. Litt haraball ble det riktignok i dag da vi fikk en mink på besøk som prøvde å forsyne seg av hønekyllingene, men det gikk bra.

Gjessene har lært seg å fly, og vingefjærene ser riktig flotte ut. De har nå en stund skiftet litt fjærdrakt, så det svever hvite dun overalt. Neste år skal blir det forhåpentligvis bytte av vingefjær. Gleder meg.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Husdyr for bueinteresserte

Legg inn av GreenMan »

Høres spennende ut, kanskje ikke han perler for svin forfatteren er helt på bærtur der han er skrevet inn den våpengale vaktanden (som sikkert egentlig er en gås). Jeg fikk noen vinger av gås av en kollega av fruen som har drevet litt med hjemmeavl. Litt korte og lave til å bli standardpiler, men fine på litt røffe stridspiler. Ga bort en til Arne og Unni til jul en gang.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Svar