Komentarer på kjøp og salgstråder

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Moen »

Har et forslag til endring på kjøp og salg her på forumet. Ta vekk muligheten for komentarer på annonsene. La interesserte ta kontakt på pm, mail eller tlf. Da slipper annonsør en haug usaklige og (saklige) komentarer og annonsen forblir ryddig.
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av GreenMan »

Er det flere som ønsker dette?
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Kviljo »

Det kunne kanskje vært kjekt om det var en valgfri sak. Ellers er det vel ikke verre enn at man skriver noe som "kun spørsmål vedrørende salget er ønsket"?

Jeg tror Frode er redd for compound-mobbing :lol:
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Moen »

Hehe.. ja, det var kanskje feil tidspunkt å slenge fra seg det forslaget samtidig med compoundannonsen? Neida, jeg tåler mer enn som så, Ivar;-) Jeg syns bare det blir masse rot når man komenterer annonser. Ser jo noen som legger ut forespørsler osv på disse sidene. Disse kunne kanskje legges i en undergruppe til kjøp og salg? "Etterlysning" ? "Forespørsler"?
Kom bare til å tenke tanken når jeg leste der i dag, samtidig som jeg tittet på annonser på kammeret.no. Det er ganske behagelig å kun ha annonsen å forholde seg til.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Moen »

GreenMan skrev:Er det flere som ønsker dette?
Ja...kjærringa mi, alle fire unga, drever'n og katta:lol:
Sorry, klarte ikke å stoppe fingra...
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Vibeke »

Er det no rart det blir mange kommentarer på en annonse også Frode......
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Moen »

Nei, det er ikke dét. Det er for folket har mulighet til å gjøre nettopp dét. To av de jeg nevner fikk i oppgave å titte på kjøp og salg på bueforumet og kammeret. Begge synes det er ryddig på kammeret og stikk motsatt her inne. Men nå er ikke det all verdens spørreundersøkelse. Poenget med kommentaren min var at det er ikke en kjeft som ytrer seg om annet enn personlige meninger og erfaringer her. Stian stilte et spørsmål om andres meninger, men av de 42 som hittil har glodd på tråden er det kun Ivar som har kommentert sin mening. Er det såpass lite interesse for forslag/endringer/ forbedringer? (Kall det hva du vil) Hvis man ser litt på hvordan forumet er blitt, skulle en tro det var i alle brukeres interesse å få opp igjen aktiviteten? Tro ikke at det lages/ skytes/ knekkes/ selges mindre buer i dag enn for 2 år siden. Jeg har pratet med mange av de "gamle", og felles for de fleste er at de ikke gidder å dele prosjekter her inne lengre. Én av grunnene er at det ikke er mulig å legge ut en tråd som inneholder ordet, "glass" og/ eller "epoxy" før en eller annen må kommentere det negativt. Nå ble dette litt ot i forhold til trådtittel, men det får nå stå sin prøve;-)
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Bowman »

Hvem er de gamle Frode? Jeg har vært litt lat i det siste, men kommer sterkere tilbake. Jeg setter pris på innlegg fra Allan,Torkis,kviljo,hardwood, nidrinr, dagsunde, lurz og flere nye. Alle bygger buer i ny og ne. Kan ikke du også bygge ei bue i treverk og vise den frem? Når ble glassfiber historisk? En eller annen gang blir det sikkert det, men kanskje ikke ennå. Du har ikke kommentert noen av buene mine, med ett unntak. Jeg vil svært gjerne få mulighet til å kommentere dine. På en forespørsel fra meg har du svart: "jeg bygger ikke buer lengre" :? hvis du brenner for glassfiber, så vil jeg gjerne vite når glassfiber ble introdusert i buebygging. Jeg vet ikke noe om det, men er nysgjerrig på om det kan kalles historisk. Jeg ønsker ikke å starte en krangel med deg, jeg tror nemlig at jeg liker deg. :D men kan du ikke lage ei trebue og vise den frem. Du er jo en flink og nøye håndverker. Jeg regner meg fortsatt for en novise i faget og lærer fortsatt masse nytt. Jeg er enig med deg i at det kunne vært mer action her på forumet. Personlig så burde jeg vært flinkere til å vise prosessen i arbeidet mitt. Jeg viser frem ferdige buer. Jeg lagde to kule snakefake buer før jul. Lurz var den eneste som gadd å kommentere de. De var sikkert Harry eller stygge eller noe annet. Jeg driter egentlig i det, men prøver å kommentere det som bygges og vises frem uavhengig av personlig smak. Miljøet vårt er såpass lite at jeg ønsker å ha det hyggelig med buemakermiljøet vårt. Jeg vil svært gjerne møte deg, men du dukker aldri opp. Jeg gjentar, dette er ingen provokasjon, jeg tror du kan lære meg mye. Still opp på neste buemakerseminar og lag buer sammen med oss. :-) jeg er forøvrig enig med Ivar i at det kan være frivillig å kommentere i til salgs tråden. Litt snikksnakk er jo bare hyggelig. God påske, :-)
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Moen »

bowman skrev:Hvem er de gamle Frode?

Les prosjekttråder som er 3-4 år gamle, og se hvem av de som ikke vanker her i dag. Å si at det er "mange" var kanskje å ta i. "Flere" ville passet bedre inn i den setningen.

"Forum for historisk og tradisjonelle bueskyttere" står det skrevet øverst på skjermen din akkurat nå. Da forstår du nok hvorfor jeg blir litt provosert av kommentarer ala dette:
bowman skrev:Når ble glassfiber historisk? En eller annen gang blir det sikkert det, men kanskje ikke ennå.
bowman skrev:Jeg ønsker ikke å starte en krangel med deg
Det klarer du heller ikke :wink:

Jeg har ikke laget mye som ligner på buer de siste åra. Men noen trebuer har jeg faktisk laget, men det tar sånn ca ett år fra start til ferdig... Jeg er også i startgropa med noen nye nå. Både med og uten glass :wink: Skal legge inn noen bilder når jeg er ferdig med de. Men noen ny prosjekttråd kommer jeg ikke til å lage. Grunnen til det er nettopp fordi jeg bruker "votter og vinter" på å bli ferdig. Jeg orker kanskje 20 minutter på en dag, og da blir det aldri til at jeg gidder å styre med kamera og slikt.
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1856
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Lurz »

Nå poster ikke jeg så mye på kjøp og salg. Men siden du etterlyser meninger: For min del kan annonsene gjerne stå uten kommentarer.
Eventuelt som Ivar foreslår, at trådstarter sier hva slags kommentarer han ønsker. (ikke ofte noen hun her :shock: )
Bare for å dra dette on-topic igjen :twisted: :D

ps "våtter og vinter" er ingen hindring om du ser på iaffal en av mine tråder, så post ivei du....
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Christian »

Byggalongs er jul og nyttår med en liten dose bursdag på. Byggalongs som ikke blir ferdige er pest og kolera med en liten dose ebola...

Jeg leser mye forum med tapatalk, men jeg synes det er skikkelig herk å skrive innlegg på telefonen. Og inna jeg har kommet meg til en maskin så har jeg glemt hele greia... Ellers er jeg helt for at man kan lage glassbuer også!

Og det hadde kanskje gjort seg med en "read only" på annonser ja ;-)
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Bowman »

Så bra. :-) da kan du vel bare lage noen glassbuer og legge de ut? Jeg har ikke noe imot det. :-)
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
torkis
Mester
Innlegg: 315
Registrert: 26 mai 2010, 18:11
Bosted: Bergen

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av torkis »

Jeg er faktisk enig med Moen.
La annonser være annonser og bruk de riktige trådene til synspunkter og andre ting.
Da er det faktisk enklere å finne igjen trådene hvis man lurer på noe senere.

Angående debatten om bruk av bueforum generelt:
Jeg synes også at det ofte blir postet for lite dokumentasjon av arbeidet fra emne til ferdig bue. Det trenger ikke være komplett buildalong, men jeg liker å se emnet og hvilke valg som fører frem til ferdig bue.
Gjerne litt om teknikker som er brukt underveis. Hornbuebyggerene er blitt flinke på dette. Det var slike buildalongs som fikk meg i gang med buemaking. Uten noen lokale til å hjelpe meg, var dette uvurderlig.

Når Bowman eller andre produserer den ene flotte indianeren etter den andre, er det vanskelig å finne nye superlativer hver gang. Kanskje det er derfor Facebook har "liker " knapp.

Ellers kunne jeg tenke meg å lage en senterskutt bue med pilhylle type amerikansk,men bare en :D
Glass blir det ikke, bare fordi jeg syns det er noe griseri og holde på med :wink:
Nybegynner
Livet er bue - og ørret på flue
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av Grauten »

Enig med Moen på alle punkter! Treffer spikeren på hodet i samtlige uttalelser! 8)
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Komentarer på kjøp og salgstråder

Legg inn av nidrinr »

Helt greit å kunne stille relevante spørsmål til det aktuelle salget på en tråd, så lenge det er info andre også kan ha nytte av. Men det er et poeng å ikke gjøre kjøp og salg til diskusjonstråder.

-Og ang. glass, legg gjerne ut buer med glass. Er det ei hjemmespikka bue så er det interessant uansett.
Svar