The Awkward Feeling... du står i grøften med kniv/øks

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Alv
Bueskytter
Innlegg: 69
Registrert: 21 jan 2013, 20:54
Bosted: Bergen

Re: The Awkward Feeling... du står i grøften med kniv/øks

Legg inn av Alv »

Nå går det over alle støvlekanter, jeg satt på noen fjæresteiner det folk pleier å fiske, over en parkeringsplass med et kjøpesenter på andre siden. Så var det noen som hadde sett at jeg satt der og spikket på tre med en hobbykniv, deretter kom politiet i full fart og sa jeg hadde kniv på offentlig plass, mens jeg sa at jeg bruker den til aktverdig formål, siden jeg liker trearbeid og andre kreative ting, så spurte de hva jeg spikket på, så sa jeg at jeg spikket på en bue, "hva skal du skyte med buen da", meg: jeg tenkte kanskje lage en sånn gammeldags blink av høy. "Hvor har du fått tak i trær?" - I grøftekanten. Så ringte de til en jurist for å høre om det var aktverdig bruk, og det var det ikke. Deretter fikk jeg beskjed om jeg var anmeldt og om jeg godtok et forelegg på Xtusen kroner, noe jeg sa nei til, at jeg slett ikke kunne anklages for noe galt, at jeg ikke hadde løpt rundt på den offentlige plassen like ved, ikke truet noen, ikke laget bråk, ikke snakket engang, men bare spikket, en fritidsaktivitet, slik som f.eks. å fiske med elven der jeg satt, hvor folk slikkert sløyer fisk med lignende hobby-kniver, men jeg ble spurt om de da kunne destruere kniven, noe jeg også nektet på, at det var min kniv, nyslipt og god til spikking -- så antar at jeg må i rettsak for å forklare at jeg spikker, med en svindyr advokat som kan dokumentere en rekke logiske forklaringer på aktverdig bruk av kniv (en annen i byen hadde visstnok blitt arrestert pga å ha skrellet eple med lommekniv) - og så når jeg atter er renvasket vil jeg anmelde politiet for skadeverk jeg pådro meg ved å spikke med machete (mye blod).

Men seriøst, hva er det med folk. Er alle så livredd for kniver at de ikke klarer å koble tankegangen dithen at det nå virkelig står mennesker med både motorsag og det som værre er i nærheten av offentlige steder, og til og med der er det jo sinnsyke apparater, og en kniv i beltet til en snekker og bruken av den vil ingen reagere på, men en hippie med peace-smykke rundt halsen som spikker på trestokk - det er automatisk livsfarlig. Uansett aktivitet og selv om personen ikke har finnlandshette og roper truende og vil rane, men sitter 20 meter unna, med ryggen til, spikker og nyter solen, så er det nærmest jevngodt med å gå rundt med AK47 og Bazooka. :(
"It had begun with a leaf caught in the wind, and it became a tree; and the tree grew, sending out innumerable branches, and thrusting out the most fantastic roots."
Tolkien, 'Leaf by Niggle'
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: The Awkward Feeling... du står i grøften med kniv/øks

Legg inn av nidrinr »

..Og jeg tør vedde på at du bor i en by. Ikke by på innlandet.
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Re: The Awkward Feeling... du står i grøften med kniv/øks

Legg inn av Oddbjørn »

Sikkert egne knivregler for de som bor i "Bægen"
Brukeravatar
Jedi Jordal
Bueskytter
Innlegg: 82
Registrert: 03 aug 2012, 17:24
Bosted: Oslo
Sted: Oslo

Re: The Awkward Feeling... du står i grøften med kniv/øks

Legg inn av Jedi Jordal »

Sånn har Norge desverre blitt...
Fullt av syke lover og null og niks sunt vett...
Jeg som i tillegg til buesyting liker å samle på sverd (og da snakker vi om ekte skarpe sverd smidd på den skikkelige måten og ikke pyntesverd)
ler godt hver gang jeg tenker på at det i Norge er forbudt å kjøpe og eie springkniv og ninjastjerner, men hvis jeg vil eie en meter med sylskarpt stål
er det fritt frem :p
Archers ignite!
Svar