Kristiansand historiske bueskyttere :)

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Ingis
Mester
Innlegg: 677
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Kristiansand historiske bueskyttere :)

Legg inn av Ingis »

Jeg tror nok ikke det er behov for en historisk bueklubb i Kristiansand, men kjenner meg litt igjen fra egen klubb på Hvaler, hvor jeg er eneste historiske skytter. Vi har mange tradskyttere. Å være medlem av en bueskytterklubb er greiest, da man har mulighet til å trene jevnlig og bruke klubbens fasiliteter.
I Kristiansand har dere også Agder Vikinglag, som jeg vet har som mål å få til en historisk bueskytter/buebygge-gruppe. Lars Hoen vet sikkert mer om dette.
Historisk bueskyting får respekt gjennom god skyting, så det er bare å fortsette å trene RIKTIG. Lykke til.
"Back to nature!"
Brukeravatar
Jedi Jordal
Bueskytter
Innlegg: 82
Registrert: 03 aug 2012, 17:24
Bosted: Oslo
Sted: Oslo

Re: Kristiansand historiske bueskyttere :)

Legg inn av Jedi Jordal »

Ingis skrev:Jeg tror nok ikke det er behov for en historisk bueklubb i Kristiansand, men kjenner meg litt igjen fra egen klubb på Hvaler, hvor jeg er eneste historiske skytter. Vi har mange tradskyttere. Å være medlem av en bueskytterklubb er greiest, da man har mulighet til å trene jevnlig og bruke klubbens fasiliteter.
I Kristiansand har dere også Agder Vikinglag, som jeg vet har som mål å få til en historisk bueskytter/buebygge-gruppe. Lars Hoen vet sikkert mer om dette.
Historisk bueskyting får respekt gjennom god skyting, så det er bare å fortsette å trene RIKTIG. Lykke til.
Hei og takk for tilbakemelding :) Hvis man går sammen med folk fra Agder Vikinglag og lager en historisk bueskyting/buebygging gruppe vil ikke det ende opp som en slags egen historisk bueskytings klubb da?
Har de en nettside? Eller er det noen måte å kontakte de på? Høres ut som noen jeg burde treffe :) Ang det med bruk av KBS fasiliteter, det er jo greit det å benytte seg av deres men man hadde jo fått sine egne etterhvert hvis man opprettet en egen historisk bueskytings klubb. Det hadde bare vært snakk om å skaffe seg utstyr etterhvert i oppstartsfasen... Man får nok respekt som historisk skytter ved å skyte godt ja. En viss Lars og en annen i KBS (husker ikke navnet desverre) har prøvd å lære meg opp litt og jeg er veldig takknemlig for det da det har hjulpet en god del. Med deres hjelp har jeg klart å temme min Ivar Maldes lagde Nydam bue av ask og valnøtt litt mer. Nydelig bue men absolutt med temperament som må temmes :P Takket være den samme visse Lars som har forsøkt å lære meg litt mer om skyting har jeg nå begynt å trene meg opp til å skyte instinkttivt. Noe som viser seg å være vanskeligere enn man skulle tro men som faktisk fører til at jeg treffer i rødt eller gult hver jeg merker at jeg virkelig får det til (ikke så mye enda så jeg fortsetter min hobby med å lage hull i veggen i idrettshallen der vi trener :P ). Uansett takk for innlegget mye nyttig :)
Archers ignite!
KlaraHimmel
Nybegynner
Innlegg: 10
Registrert: 05 okt 2012, 13:37
Bosted: Stavanger

Re: Kristiansand historiske bueskyttere :)

Legg inn av KlaraHimmel »

jeg vil også vite om de har en nettside. det høres jo ganske bra ut!
Sist redigert av KlaraHimmel den 08 okt 2012, 10:18, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
maxons
Bueskytter
Innlegg: 72
Registrert: 05 aug 2012, 10:03
Bosted: sverige

Re: Kristiansand historiske bueskyttere :)

Legg inn av maxons »

Kanske detta är deras sida?

http://www.agderviking.org/

Google är fantastisk :lol:
// Tomas
Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Kristiansand historiske bueskyttere :)

Legg inn av dagsunde »

maxons skrev:Kanske detta är deras sida?

http://www.agderviking.org/

Google är fantastisk :lol:
Ja, Det er dem... De har noe på facebook også...:
http://www.facebook.com/pages/Agder-Vik ... 69?fref=ts

--
¨Dag.
--
Dag.

Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Svar