Buer og piler, hva bruker dere?

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
ulvehund
Nybegynner
Innlegg: 15
Registrert: 09 apr 2006, 04:52
Bosted: Kristiansand
Sted: Kristiansand S

Legg inn av ulvehund »

Har en "gær-stygg" Barnet compound på 80 pund i bua som ikke er brukt på 15 år, håper den forvitrer snart...
Er veldig mye mer glad i buen jeg laget i fjor, langbue på 73" drar 37# og er laget i oljet hickory med surring av elgskinn til håndtak og linstreng, kan sikkert bli like glad i den helt nylagede på 68" og ca. 40#, svartkull beiset, oljet hickory og hvit skinn... Har også et nydelig aske emne (takk Oddbjørn) som med tid og stunder skal bli no, håper på rundt 60#. Hva jeg skyter? Tja, alle typer piler i tre og alt annet pluss noen blomsterpinner, greiner, kvister ..... Nesten alt jeg finner som er tynnt og rett...
Ulvehund. To keep your childish joy for adventure is a must. :lol:
Brukeravatar
ulvehund
Nybegynner
Innlegg: 15
Registrert: 09 apr 2006, 04:52
Bosted: Kristiansand
Sted: Kristiansand S

Legg inn av ulvehund »

Og... Ikke for å glemme min nyeste ervervelse; ask flatbue ca #70, Falt pladask på Bronseplassen igår, KeN, du er gal, la meg legge vantene på no`slikt... Jeg har så vondt i skulderen...
Ulvehund. To keep your childish joy for adventure is a must. :lol:
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1856
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Legg inn av Lurz »

Bilde

Syns det ser bra ut jeg, Ulvehund!
Ikke så mye igjen av pila, og ikke kan jeg garantere at jeg hadde deg på fullt trekk heller :D

lars
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Bendik
Nybegynner
Innlegg: 23
Registrert: 13 jun 2006, 23:54
Bosted: Vekterli
Sted: Røyrvik

Legg inn av Bendik »

BildeBildeBilde

Dette er min samling av buer per dags dato. En Eagle Archery trebue, en Merlin Max 3000 compund og en SamWha recurve. Bruker alle buene regelmessig og synes alle typene er minst like morsomme og utfordrende å skyte med, på hver sin måte. Siden dette er et forum for tradisjonell bueskyting burde jeg kanskje også nevne at jeg har to rogn-emner stående til tørk som kanskje vil bli til noe dere har mer sansen for :lol:

Beklager for dårlig mobilkamera-kvalitet på bildene...
Svar